10 Mayıs 2009 Pazar

Look Like a Woman, Talk Like a Man, Sing Like a Motherfucker!

Başlıktan da görüleceği üzre glam alemlerine daldım çılgıncasına.



Twisted Sister'ı bilirdim örneğin; ama hiç albümünü indirmemiştim. İndirdim. Dee Snider ne tatlı insandır. Gore ailesini ve PMRC'yi nasıl da göt etmiştir. Kesinlikle tüm zamanların en iyi frontman'lerinden biri.

Ratt, Warrant, Skid Row dinledim. Yorum yapmaya değer acayiplikte bir fark yaratmış değillerse de güzel müzik yapmakta imiş grupların üçü de.

Glam metal ya da glam rock belki en sofistike müzik türü değil, ama ben oldukça seviyorum. Kafa yormuyor, şablonu belli. Şöyle ki,

- Sağlam riff bul.
- Deneyselliğin bokunu çıkarma.
- Bridge-chorus kısımları falan belli.
- Adam akıllı solo at fazla uzatmadan. Garip garip sesler çıkarma soloda Kirk Hammet gibi.[Ehe aslında Tom Morello falan yazmam lazım sanırım, ama elim gitmiyor, Kirk'ün saçma sapan wah-wah'larından ötrü onu yazdım]
- Maksimum 4-5 dakikada bitir şarkıyı.

Bak, ne kadar güzel oldu. Seviyorum glam metal glam rock'ı. Arda ile kurmak istediğimiz grubun da türü Glam öğeli progresif Megadeth euhueh. Önce gitar çalabilmemiz gerekiyor tabi. Davulcumuz da Amerika'ya gidiyor bu sene. Adam profesör olmuşken davulculuk yapmaz heralde. [Biz yaparız Kerem eheh.]

Glam cephesinden şimdilik bu kadar. Efenim, Alman müziğini öğrenmeliyim deyi çerçöp ne kadar Alman müziği varsa dinliyorum :) Şimdiye kadar dinlediğim Almanca vokalli gruplar arasında en beğendiğim Wir sind Helden oldu. Ben pop rock diye tanımlamıştım dinlediğimde, ama Arda'nın da uyardığı üzere gitar riffleri rock'tan ziyade biraz daha funky. Oldukça eğlenceli bir grup, Almanca'nın inanılmaz lirik, kibar bir dil olduğu yanılgısına düşüyorsunuz grubu dinleyince :) "Gekommen um zu Bleiben" ile "Gib mir nur ein Wort" isimli şarkılarını önerip bu bahsi de kapatayım.

Nekropsi diye bir grup varmış lan! Hem de 92'den beri varlarmış. Bugüne kadar keşfedememiş olmama üzüldüm gerçekten de. Bildiğin uçuruyorlar süper kaliteli müzik ile.[Ne dedim ben=)] Demoları post-metal gibi. Mi Kubbesi isimli albümleri ise masterpiece. Boğucu değil ama karanlık, sert ama distortion yok. Saykodelik rock falan demişler türüne, lakin bildiğimiz post-rock bu. Son albümleri Sayı 2 ise biraz daha elektronik, trip-hop'a kaymış gibi, ama değil. Onu çok fazla dinleyemedim henüz, ama kulağa iyi geliyordu oldukça o da.

O değil de pek Almancaları yok sanırım ama Nekropsi grubu elemanlarının. Almanca şarkı yapmışlar, Die neue Papa deyi[ki şukela şarkı], ama benim bile yapmayacağım bir Almanca hatası ile artikelleri karıştırmışlar ehe.

Dinar Bandosu'nu da bilmiyordum örneğin. Onu da henüz sağlıklı yorum yapacak kadar dinleyemedim. İlk izlenimim oldukça iyi ama.

Bu arada afedersiniz, bu Friedemann dallamasından 50 gb müzik aldım. 49'u çöp. Bu kadar sikindirik bir müzik zevki olan adam az gördüm. Indie de indie!.. Ne indieymiş anasını satıyım. Allah'ı Arctic Monkeys, The Killers'mış desem yeridir. Dandik dandik slow rnb'leri falan var bir de. Cık cık.

Indie'ye anlamsızca bir düşmanlığım olduğunun farkındayım, ama çevremdekilerin bu kadar çok dinlemesi battı sanırım. Yoksa bir alıp veremediğim yok, öyle konuşuyorum:)

Son olarak yakın zamanda keşfettiğim şahane müzik türünden bahsetmek isterim. Krautrock Almanların yaptığı bir rock türü imiş 60'lar ile 70'lerde.[Kraut argoda Alman anlamına geliyormuş zaten.] Progresif rock, ama biraz daha psychadelic.[Öyle de über bir karışım efenim evet] Baslar biraz daha baskın olabiliyor bazı şarkılarda bir de. Can, Grobschnitt, Amon Düül II, The Shiver; bunlar güzel gruplar hep.

Şu an ise Zeki Müren dinliyorum ehe. Hiç de;

"Metalimizi dinleriz
Yeri gelince Zeki Müren'i de dinleriz
Biz racon biliriz
Küpemiz var ibne diğiliz. "

adamlarından değilimdir halbüsü. "Bırakın bu ikiyüzlü tavırları" derim onlara, "tabi ki ibnesiniz." :)

Diğer bir müzik yazımda ise birtakım stereotip metalcilerden ne kadar nefret ettiğimi anlatacağım.[Coz they're dumb as fuck;)] Hatta şöyle bir profil yazısını not almışım:

"I'm pretty much just a BADASS. I smoke, drink, and like to hook up. I dont do relationships. I listen to HARDCORE, DEATHCORE, and GRINDCORE. Notice how i didnt say EMO.
DONT fuck with me or any of my friends or Ill fuck u up. I dont take shit from anyone."
Ehue, eminim daha eğlencelilerini de bulurum küçük bir araştırma ile.


Umarım yazarım, emin değilim. Esen kalın.

Hiç yorum yok: