7 Şubat 2009 Cumartesi

Anarşist Pogo Partisi

26 gün sonra Almanya'ya gideceğim ya.
Sözlükte Almanya'yla ilgili başlıklara bakınıyordum.
Anarşist Pogo Partisi diye parti varmış Almanya'da, belediye seçimlerinde Hamburg'da %5 küsür oy almış. Sözlükten aldığım bilgileri aktarayım.
Dünya görüşleri kısmında 2 yıl boyunca ölmüş annesinin kılığına girerek bankadan emekli maaşını çeken Şerafettin Gencel'e geniş yer vermiş ve Türklerden öğrenecekleri çok şey olduğunu belirtmişler.
Çok şahane sloganları var: "Çalışmak Boktur." ya da "İçmek, içmek, bütün gün sadece içmek." gibi.

Partinin vaadleri ve hedefleri de şöyle:
-Tüm insanlığın tekrardan aptallaştırılması
-İşsizlere tam maaş ödenmesi
-Gençlerin de emekli olabilmesi ve maaş alması
-Yaşlılara emekli maaşının kaldırılması
-Parti ülke genelinde %0.5'i geçerse tüm devlet desteği biraya yatırılacakmış.
-Tüm yurda grup seks merkezleri kurulması.

Bir de iktidara gelirlerse, ülkenin; naziler, çalışmayan asalaklar ve işkolikler olarak üç bölgeye ayrılacağını söylemişler. Şiddete meyilliler kendilerine ait bölgede birbirlerini gönüllerince katlederken, çalışanlar asalaklara kaynak sağlayacak, asalaklar ise sex&drugs&rock n roll yapacaklarmış.

Bu hedeflerin aslında anarşizmle pek alakası olmadığını biliyorum. Ama mantıklı olabilecek düşünceler de var. Örneğin, "Tüm insanlığın tekrardan aptallaştırılması".

Delicesine çalışıyoruz, teknoloji gelişsin, ekonomi büyüsün, dünya kaynakları bir an önce bitsin diye. Gelişim devam etsin, daha çok kıyafet alabilelim ya da cep telefonumuz son model olsun.

Daha az çalışıp daha az tüketsek daha mutlu insanlar olmaz mıydık? Medeniyetler kuruyoruz, ama dünya er geç yok olacak. Daha da büyük bir spektrumdan bakarsak evrenimiz de eninde sonunda sonlanacak. Nereye yetişmeye çalışıyoruz ki?

Ehe, ben Alman olsam oyumu kesin bu partiye verirdim ama.

2 yorum:

Unknown dedi ki...

Son paragrafının ilk cümlesine katılyıorum Bugracım :)

Ayrıca adamların ülkeyi bölgelere ayırma fikri çok hoşuma gitti, sempatik göründü bana..

Ben oy falan vermezdim olm bu ne böyle.Sınıfsal ve üretim ilişkileri duruşundan yoksun oldukları için ama sadece. Yoksa bira vaadleri baya hoş :)

Buğra dedi ki...

ama bak şöyle sözlükten alıntılayayım yine: "zaten kendileri de, bildik anarşizmin işbirliği içinde özgür bir toplum için emeği temel aldığını ancak kendilerinin daha fazla beleş bira ve çalışmamak gibi dertleri olduğunu ifade ediyorlar."